Propozycja ta ułatwi nauczycielowi realizację treści programowych z wykorzystaniem książek dla dzieci trzyletnich. Nauczyciel znajdzie w scenariuszach propozycje różnorodnych zajęć, cele ogólne tych zajęć oraz cele operacyjne (osiągnięcia dzieci).W scenariuszach uwzględniono również teksty pomocnicze: wiersze, opowiadania, inscenizacje, piosenki i nuty do piosenek, a także propozycje zabaw ruchowych, dydaktycznych.
Wspomaganie aktywności dziecięcej w przedszkolu : podstawy teoretyczne Na dod. s. tyt.: "Supporting children`s activity in the kindergarten : theoretical foundations".
Prezentujemy poradnik dla wszystkich, którym bliski jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on kontynuację wydanej w 2000 roku pracy pt. "Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się". Uzupełnieniem poradnika jest Pakiet pomocy o tym samym tytule. Autorki ukazują, jak można intensywnie wspomagać rozwój dziecka w przedszkolu, włączając w to edukację matematyczną. Wykorzystały tu koncepcję "Dziecięcej matematyki", której celem jest zapewnienie dziecku sukcesu w nauce szkolnej.Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to:• przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola;• zabawki i przedmioty, które mogą być stosowane jako cenna pomoc dydaktyczna dla dzieci w czwartym i piątym roku życia;• metodyka i scenariusze wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier, które rozwijają rozumowanie i kształtują umiejętności matematyczne;• scenariusze zajęć z Pakietem pomocy i omówienie, jak z tych scenariuszy korzystać.
UWAGI:
Bibliogr. s. 279-287.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni